عبارت «محتوا حرف اول را ميزند» (Content is King) عبارتي است که اکثر بازاريابها کاملا از آن آگاهي دارند.
اما بااينحال همچنان اهميت محتوا در بازاريابي ديجيتال دستکم گرفته ميشود. تعامل مشتري با کسبوکار و برند بر بازاريابي ديجيتال و بازاريابي آنلاين بهشدت تاثير ميگذارد و مسير آن را بهطور کامل تغيير ميدهد.
زماني که سايتتان داراي محتوا باشد، افراد براي بازديد از سايت شما دليل دارند و اين بازديد منجر به تبديل مخاطبان به مشتريان جديد شما ميشود.
حتي اگر شما يک وبسايت هم داشته باشيد، بازهم بدون محتوا هيچ کاري انجام نميشود. مواردي که در ادامه ميآيد، به هفت دليل عمده اهميت محتوا اشاره ميکند:
1. مخاطبان شما را آگاه ميکند.
2. موجب افزايش رتبهبندي شما در گوگل ميشود.
3. لينکهايي از سايتهاي ديگر بهدست ميآوريد.
4. قابليت به اشتراکگذاري در شبکههاي اجتماعي را پيدا ميکنيد.
5. نرخ تبديلتان بالا ميرود.
6. قدرت شما در حوزه صنعت و کسبوکارتان افزايش مييابد.
7. اين کار ميتواند پايه هر استراتژي بازاريابي ديجيتال ديگري شود.
محتوا نقش مهمي درزمينه بازاريابي دارد چون ميتواند در ذهن مخاطب تاثير ايجاد کند و اين بخشي از اهميت محتوا در بازاريابي ديجيتال است.
محتواهاي مربوط به اشتراکگذاري اطلاعات و فروش با ساير انواع آن بسيار متفاوتاند.
محتواهاي مرتبط با فروش هميشه در ذهن مخاطبان تاثير منفي دارند، درحاليکه با مقالههاي معمولي سايت، شما ميتوانيد مشتري بيشتري جذب کنيد و فروش خود را بالا ببريد که اين نتيجه تاثير عالي محتواي سايت است.
محتواي اوريجينال و مناسب، هميشه به خوبي و راحتي SEO ( بهينهسازي موتور جستجو ) ميشود و رتبهبندي سايت را بالا ميبرد.
92 درصد از بازاريابان معتقدند که توليد محتوا در سئو «بسيار موثر» يا «تا حدودي موثر» است.
ايجاد محتوا به اين معني است که شما چيزي براي نشان دادن و به اشتراک گذاشتن با مخاطبان خود داريد و با تهيه محتوايي متناسب با نياز آنها، توجه مخاطبان را به خود جلب ميکنيد.
شبکههاي اجتماعي در کنار هوش کسبوکار يعني تصويري از دنياي واقعي.
شبکههاي اجتماعي و هوش تجاري در حال حاضر از هم جداييناپذيرند.
واقعيتهاي جديد و همچنين ابزارهاي جديد براي درک رفتار انسان، با ظهور شبکههاي اجتماعي ايجاد شدهاند.
براي همه موارد، از بازاريابي گرفته تا پيشگيري از جرم، اپليکيشنهاي کاربردي متفاوتي وجود دارد و اين پديده هنوز همچنان در حال رشد است.
طول عمر پستها فقط چند ساعت يا چند روز بيشتر نيست درواقع تا زماني که يک پست جديد جايگزين آن شود.
براي اينکه بتوانيد از اين رقابت عقب نمانيد بايد بهموقع و با سرعت اين جانشيني و جايگزيني پستها را انجام دهيد. در غير اين صورت، پنجره اين فرصت براي شما بسته ميشود پس لحظات را تصاحب کنيد.
بهينه سازي موتور جستجو و يا SEO ، فرايندي است که به وسيله آن يک وب سايت براي عملکرد بهتر بهينه سازي شده تا در جستجو هاي مربوطه داراي رنکينگ بهتري باشد. از سوي ديگر، بازاريابي محتوا يک زير مجموعه از بازاريابي دروني است که به دنبال هدايت يک بازديد کننده وب سايت به سمت “فروش” با ارائه محتواي مفيد، جالب يا متقاعد کننده است.
اگر چه ممکن است اين دو موضوع، به شب و روز تشبيه شوند، اين امکان وجود دارد که استراتژي بازاريابي محتوايي براي SEO ايجاد شود که به بهبود رنکينگ وب سايت تان با کلمات کليدي وسيعتر و دستيابي به مشتريان بيشتر، کمک مي کند.
همانطور که الگوريتم هاي گوگل توسعه داده شده و تغيير کرده اند، آنها عناصر بسياري را در يک طرح بازاريابي محتواي خوب در نظر مي گيرند. عناصري نظير، يک محتواي تازه با يک حجم مشخص، با هدفگيري کلمات کليدي خوب و در صفحات خاص .در واقع، يک استراتژي جامع سئو در حال حاضر، به همان اندازه که فاکتورهاي کلاسيک و فني را شامل مي شود، توليد محتوا را نيز در بر مي گيرد.
همان طور که مراحلي را براي موفقيت محتواي خود در شبکه هاي اجتماعي طي کرديد، براي کمک به موفقيت محتواي خود در موتورهاي جست و جو نيز بايد کارهايي انجام دهيد. استفاده از بهترين شيوه هاي سئو در محتوا مي تواند با بهتر کردن موقعيت سايت شما در ليست رتبه بندي گوگل تاثير خوبي بگذارد.
· از کلمات کليدي (به طور طبيعي) استفاده کنيد: کلمه کليدي اصلي براي محتواي خود را تعيين کنيد، چند واژه مترادف و چند کلمه کليدي مرتبط با آن شناسايي کنيد. سپس اطمينان حاصل کنيد که از آن ها در محتوا، سر فصل ها و محتواي صفحه خود استفاده مي کنيد. با اين وجود، در انجام اين کار افراط نکنيد. موتورهاي جستجو با محتواي يک يا دو کلمه کليدي "پر" شده اند. محتوا را براي خواننده بنويسيد، اما مطمئن شويد که کلمات مهم و کليد در آن وجود داشته باشد.
· لينک هاي طبيعي ايجاد کنيد: ايجاد لينک از منابع اسپم واقعا مي توانند به موقعيت سايت شما در موتورهاي جستجو آسيب برسانند. با متخصصان صنعت که محتواي شما را به اشتراک ميگذارند لينک ايجاد کنيد. همچنين لينک هايي از وب سايت هاي با کيفيت بالا به شما کمک خواهد کرد.
· رسانه: شامل تصاوير و ويدئو (با عناوين توصيفي و متن alt) در پست هاي وبلاگ و صفحات فرود، که تجربه کاربر را بهبود مي بخشند، ميزان پرش و بيرون رفتن از سايت را کاهش مي دهند و موقعيت شما را در گوگل را بهبود مي بخشند.
· استحکام يک استراتژي بازاريابي محتواي خوب، در ارائه اطلاعات و پاسخ هايي است که مخاطبان هدف شما دنبال آن هستند، اما کار سخت شما بي ارزش و بي عايد مي شود، اگر آنها نتوانند محتواي شما را پيدا کنند! اطمينان حاصل کنيد علاوه بر اين که محتوا را براي کاربر ايجاد مي کنيد، موتورهاي جستجو نيز به آن علاقه مند باشند.
خريداران و مصرف کنندگان امروز توانمند و مستقل هستند و بازارياب هاي متقلب آن ها را در جايي که هستند ملاقات مي کنند. يک بازاريابي محتواي قوي که به نام تجاري شما کمک خواهد کرد که با مخاطبان خود در همه مراحل چرخه خريد ارتباط برقرار کنيد و آن ها را جذب کنيد.
درباره این سایت