اگر تصميم گرفتهايد توليد محتواي مجموعه يا شرکت خود را برونسپاري کنيد، يافتن پاسخ اين سوال مهم و اساسي حتما شما را به خود مشغول خواهد کرد. در بازار کنوني شايد عنوان بهترين شرکت توليد محتوا به طور کلي موضوعيت نداشته باشد؛ چرا که هر شرکتي ممکن است مزايا و معايب خود را داشته باشد يا در بهترين حالت ويژگيها و روال کاري يک شرکت با آنچه شما نياز داريد تناسب نداشته باشد. بنابراين اگر اين سوال را اين گونه تغيير دهيم که چگونه مناسبترين شرکت توليد محتوا را انتخاب کنيم، شايد بهتر و منطقيتر باشد.
معمولا بيشتر شرکت هاي توليد محتواي الکترونيکي رويه کاري مشخص و يکساني دارند که براي انواع مشتريان خود در نظر گرفتهاند. در حال حاضر چندين نوع شرکت توليد محتوا در ايران فعاليت ميکند که تنوع آنها برحسب رويههاي کاري آنهاست.
اگر تصميم گرفتهايد توليد محتواي مجموعه يا شرکت خود را برونسپاري کنيد، يافتن پاسخ اين سوال مهم و اساسي حتما شما را به خود مشغول خواهد کرد. در بازار کنوني شايد عنوان بهترين شرکت توليد محتوا به طور کلي موضوعيت نداشته باشد؛ چرا که هر شرکتي ممکن است مزايا و معايب خود را داشته باشد يا در بهترين حالت ويژگيها و روال کاري يک شرکت با آنچه شما نياز داريد تناسب نداشته باشد. بنابراين اگر اين سوال را اين گونه تغيير دهيم که چگونه مناسبترين شرکت توليد محتوا را انتخاب کنيم، شايد بهتر و منطقيتر باشد.
معمولا بيشتر شرکت هاي توليد محتواي الکترونيکي رويه کاري مشخص و يکساني دارند که براي انواع مشتريان خود در نظر گرفتهاند. در حال حاضر چندين نوع شرکت توليد محتوا در ايران فعاليت ميکند که تنوع آنها برحسب رويههاي کاري آنهاست.
چگونه بهترين يا مناسبترين شرکت توليد محتوا را انتخاب کنيم؟
شرکت هاي توليد محتوا به چند دسته اندک تقسيم ميشوند:
· شرکت هاي توليد محتواي الکترونيکي که ثبت سفارش آنلاين دارند.
· آژانسهاي ديجيتال مارکتينگي که سرويس توليد محتوا هم دارند.
· سايتهاي ترجمه که هم بيشتر ترجمه انجام ميدهند و در کنار آن سرويس توليد محتوا هم دارند.
· گروههاي توليد محتواي غير رسمي
· شرکتهاي مستقل توليد محتوا که ثبت سفارش آنلاين ندارند.
هر يک از انواعي که برشمردم يک رويه کاري مشخص را دنبال ميکنند که معمولا براي همه مشتريها يکسان است.
در نوع اول يعني شرکت هاي توليد محتواي الکترونيکي که ثبت سفارش آنلاين دارند، مشتريان گزينههاي مورد نظر خود را که ميخواهند در محتواي سفارشيشان انجام شود انتخاب ميکنند، برآورد هزينهها را مشاهده ميکنند و اطلاعات لازم مانند کلمههاي کليدي، عنوان و … را وارد ميکنند و در نهايت با پرداخت هزينه و برآورد زماني سفارش خود را ثبت ميکنند. معمولا امکان خريد پکيج از پيش طراحي شده محتوا هم در اين شرکتها فراهم است. به اين معني که مثلا براي يک ماه ميتوانيد 10 مقاله با مشخصات يکسان خريداري کنيد. اگر ميخواهيد درباره قيمت توليد محتوا بيشتر بدانيد مقاله قيمت توليد محتوا چقدر است و عوامل تاثيرگذار بر آن چيست؟ را مطالعه کنيد.
در نوع دوم يعني توليد محتوا توسط آژانسهاي ديجيتال مارکتينگ يا از همين روش استفاده ميشود يا توليد محتوا در قالب يک پکيج تبليغاتي چند جانبه گنجانده ميشود.
در نوع سوم که به نظر ميرسد نسبت به دو نوع اول، کمتر تخصصي باشد، در کنار مترجمان سايت، برخي توليدکنندگان محتوا هم فعاليت ميکنند و ميتوانند محتواي سفارشي شما را انجام دهند. طبيعتا هر چه از ميزان عمومي بودن يا چند وجهي بودن فعاليت يک مجموعه بيشتر شود، از ميزان تخصصي بودن آن کاسته ميشود.
در اين مدل، شرکت توليد محتوا هزينه مناسب تري دارد و محتواي توليد شده توسط آن ارزش بيشتري دارد زيرا از منابع معتبر زبان هاي ديگر استخراج مي شود و محتوا صرفا براي شما توليد مي شود.
برگرفته از https://vajeban.com/blog/%d8%b3%d9%81%d8%a7%d8%b1%d8%b4-%d8%aa%d9%88%d9%84%db%8c%d8%af-%d9%85%d8%ad%d8%aa%d9%88%d8%a7/
درباره این سایت