توليد محتوا يا Content Creation دغدغهي تازهاي نيست.
تقريباً از زماني که صنعت چاپ به وجود آمد و ظرفيت توليد به تدريج بيشتر از محتواي در دسترس شد، توليد محتوا و پيدا کردن محتواي مناسب براي نشر به يک چالش جدي تبديل شد.
صنعت نشر در اروپا بلافاصله پس از اختراع ماشين چاپ، به سراغ چاپ انجيل رفت که هم کسي مدعي دريافت حقالتاليفش نبود و هم متقاضيان فراوان داشت.
اما بعد از مدت کوتاهي، ماجراي توليد محتوا جدي شد و بحث سفارش توليد محتوا به يک شغل تبديل شد. سردبيرهاي نشريات، وظيفهشان اين بود که موضوعات مناسب براي نشر را جستجو کنند و سپس توليد محتواي متناسب را به نويسندگان و ژورناليستها سفارش دهند. بعدها با پيشرفت تکنولوژي اين موضوع در حوضه توليد محتوا براي سايت ها و شبکه هاي اجتماعي بيشتر دنبال شد. جذب کنند.
ايجاد محتواي باکيفيت بالا براي موفقيت در بازاريابي محتوايي حياتي است. روزانه بيش از چند ميليون پست وبلاگ، سايت و. منتشر ميشود،
توليد محتوا يک هنر است. اين موضوع بسيار فراتر از نوشتن يک مطلب است. نوشتن، ويرايش و ايجاد يک متن مناسب بخشي از اين فرآيند است.
توليد محتوا يک راه عالي براي انتقال اطلاعات به افراد در مورد محصولات، خدمات و شرکت شما است. همچنين توليد محتوا براي جذب مشتريان و حتي ايجاد يک جامعه مصرفکننده براي محصول يا خدمت شما يک راه عالي و فوقالعاده است.
«محتوا» چيزي است که بايد از طريق رسانهاي بهعنوان سخنراني، نوشتاري يا هر يک از روشهاي گوناگون بيان شود.
خالق محتوا يا کارشناس توليد محتوا کسي است که مسئول ايجاد و انتشار اطلاعات در هر رسانهاي و بهويژه در رسانههاي ديجيتال است. او معمولا کاربر يا مخاطب خاصي را در زمينههاي خاص هدف قرار ميدهد. خالق محتوا ميتواند در توليد هر يک از موارد زير فعاليت داشته باشد:
· پستهاي وبلاگ
· خبرنامههاي ايميل
· رسانههاي اجتماعي
· بازاريابي تصويري
· کتابها
· و.
روش هاي مختلفي براي توليد محتوا وجود دارد که به صورت زير اند:
قبل از اينکه به سراغ نوشتن محتوا برويد اول بايد تا حدودي بدانيد که اصلا در مورد چه چيز هايي مي خواهيد بنويسيد.
جود بنا و پيريزي مناسب براي استحکام کافي سازه لازم و ضروري است. از اين رو نوشتههاي بلند و طولاني نيز نياز شديد به اسکلتبندي و نوشتن ليستي از کليات موضوع دارند. ما به اين نوشته « اسکلت بندي توليد محتوا » مي گوييم .
اسکلت توليد محتوا ليستي است که شما بعد از تعيين موضوع و همچنين هدف توليد محتوا شروع به نوشتن آن ميکنيد.
زماني که موضوع مورد نظر خود را يافتيد. سايت هاي خارجي مرتبط با موضوع را بيابيد. از مطالب موجود در آن ها مطلب مورد نظر خود را بيابيد و آن را ترجمه کنيد. به اين منظور نياز به مهارت ترجمه کردن داريد. نگران نباشيد! ابزارها و افراد زيادي براي کمک به شما وجود دارند. از بين اين ابزارها ميتوان به ناربو اشاره کرد.
درباره این سایت